We helpen je graag verder +31 20 225 1444

Hoe kies je de beste bestelzuil voor je horecazaak?

Nieuws

Voor jouw restaurant, café of snackbar is alleen de beste bestelzuil goed genoeg. De prijs voor het aanschaffen en installeren van deze bestelzuilen varieert van €1000 tot €15.000 euro. Uiteraard beïnvloeden factoren zoals de omvang van je horecagelegenheid deze prijs enigszins. Het goede nieuws is dat een uitstekendehoreca bestelzuil je al lang niet meer financieel in de problemen hoeft te brengen.

De prijs is een belangrijke factor bij het uitkiezen van de beste bestelzuil voor jouw horecazaak. Maar het is niet zo dat de duurste horeca bestelzuilen ook automatisch de beste bestelzuilen zijn. Daarom bespreken we hier de andere belangrijke factoren om op te letten als je deze gaat kopen. Zo vind je een uitstekende horeca bestelzuil die ook financieel haalbaar is.

1. Hoe gebruiksvriendelijk is de horeca bestelzuil?

De beste bestelzuil voor jouw horecaonderneming moet zo gebruiksvriendelijk
mogelijk zijn. En dat is niet alleen gebruiksvriendelijk voor je klanten, maar ook
voor jou en je personeel.

Gebruiksvriendelijkheid voor jou en je personeel

Een nieuwe aanbieding, een nieuw product of een tijdelijk gebrek moet
gemakkelijk in de bestelzuil door te voeren zijn. Je menu is niet statisch, deze
verandert met het seizoen, met de dag en bij noodgevallen zelfs met het
moment. Met de beste bestelzuil software geef je eenmalig in dat klanten elke
maandag en dinsdag tussen 15:00 en 17:00 20% korting krijgen. Vanaf dat
moment wordt dat feilloos en automatisch verwerkt bij het afrekenen. Is je actie
afgelopen of verandert je aanbod, dan is dat binnen een paar minuten
doorgevoerd

Gebruiksvriendelijkheid voor je klanten

Ook je klanten moeten de horeca bestelzuil gemakkelijk kunnen bedienen. Ze moeten in één oogopslag kunnen zien welke opties ze hebben, wat de prijzen zijn en hoe ze deze kunnen bestellen. Ook speciale wensen, zoals friet in plaats van aardappels, moeten simpel door te geven zijn. En uiteraard is het van groot belang dat je alle gangbare betaalopties aanbiedt en dat klanten snel kunnen betalen, met horloge, telefoon of kaart.

2. Past de nieuwe bestelzuil in je huidige systeem?

Als horecagelegenheid heb je al een kassasysteem. Het is niet de bedoeling dat een nieuwe horeca bestelzuil deze in de war brengt. Hij moet gemakkelijk tussen je huidige apparaten aan te sluiten zijn. De beste bestelzuil veroorzaakt geen extra grote uitgaven, omdat je huidige apparaten of software moeten worden aangepast of vervangen.

De beste bestelzuil voor jou kan dus gemakkelijk geïntegreerd worden in het
systeem dat je al gebruikt. Tenzij je eraan denkt om deze up te graden, wil je
geen problemen creëren omdat de software voor je horeca bestelzuil niet
verenigbaar is met je eigen vertrouwde systeem. Mochten er toch aanpassingen
nodig zijn, dan moeten deze niet te veel kosten en winst opleveren.

3. Kan je met de horeca bestelzuil je omzet verhogen?

Er zijn verschillende redenen waarom de beste bestelzuil jouw omzet verhoogt.

Upselling

Stel de software zo in dat je bepaalde opties voorstelt bij verschillende productkeuzes. Bestelt iemand een biefstuk, dan bied je daar een drankje of bijgerecht dat daar goed mee samengaat bij aan.

Laagdrempeligheid

Bij drukke periodes voorkom je dat klanten vertrekken omdat ze te lang in de rij moeten staan. De beste bestelzuil is laagdrempelig en nodigt gebruik aan. In plaats van in de rij staan, geven wachtende klanten hun bestelling alvast door. Een horeca bestelzuil helpt
je dus klanten te behouden.

Reclame

Terwijl iemand iets bij je bestelt, speel je een reclameboodschap af. Misschien organiseren jullie binnenkort een bepaalde thema-avond of een tijdelijke aanbieding? Laat deze reclameboodschappen zien en je bereikt een groter publiek.

Tip

verhuur reclameplaatsen op je horeca bestelzuil voor extra inkomen. Deze berichten worden afgespeeld op momenten dat de bestelzuil niet in gebruik is.

4. Welke extra diensten biedt de leverancier aan?

Als je een horeca bestelzuil uitkiest, dan kies je niet alleen de zuil. Je kiest een compleet pakket. En een goede leverancier zal je dan extra optionele diensten aanbieden die jou het leven gemakkelijker maken.

Vraag jezelf dus af wat je behalve de beste bestelzuil zelf nog meer van je leverancier verwacht. Wil je dat deze de bestelzuil voor je installeren en instellen? Wil je een onderhoudscontract en een 24/7 reparatiedienst in het geval van defecten? Hoe zit het met regelmatige software en hardware updates? Dit zijn allen handige extra diensten die zorgen voor continuïteit in jouw horecabedrijf.

5. Hoe past de horeca bestelzuil in je toekomstplannen?

Een goede horeca bestelzuil koop je niet alleen voor nu. Het is de bedoeling dat deze je vele jaren dienstdoet. Als ondernemer heb je een missie en visie voor de toekomst. De beste horeca bestelzuil past daar naadloos in.

Waar zie je je bedrijf in 5 jaar? Denk je aan modernisatie, bijvoorbeeld met QR-codes, een nieuw kassasysteem of integratie met bekende bestelapps (Deliveroo, Uber Eats)? Online reserveren, bestellingen opnemen met handhelds en aanbetalingen vragen om het aantal ‘no shows’ te verminderen; er is van alles mogelijk.De beste horeca bestelzuil is dan slechts het begin van jouw nieuwe innovatieve opzet.

De beste bestelzuil voor jouw unieke onderneming

Je hebt ongetwijfeld een budget voor je nieuwe horeca bestelzuil. Door de bovenstaande punten door te lopen weet je exact waar deze in jouw horecabedrijf aan moet voldoen. Daarna is het zaak om een leverancier te vinden die daar gehoor aan heeft.

Omdat modernisering in horecagelegenheden steeds normaler wordt, zijn er leveranciers die jou een perfecte bestelzuil leveren voor een prijs die jij je kunt veroorloven. De kosten voor een horeca bestelzuil die op alle vlakken voldoet, verdien je dan automatisch terug.

Gepost op

29 Nov 2022

Gepost door

Pim